Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Saturday 14 September 2013

Lambang salib dikesan dalam buku belajar jawi kanak-kanak! (7 Gambar)


Kenapa dalam banyak-banyak perkara lain, Salib juga menjadi contoh dalam buku agama kanak-kanak. Kepada ibubapa, berhati-hatilah dan harus lebih terperinci memilih buku untuk pembelajaran anak-anak. Don't judge a book by its cover!


Buku ini adalah buku yang baru anak buah aku beli. Masa beli dalam plastik lagi so tak dapat la nak belek-belek dulu baru beli. Niat nak biar anak buah aku belajar pandai walaupun dia belum pandai membaca dan mengeja. Sampai rumah kita orang macam biasa letak buku ni kat atas meja study anak buah aku. So dia pun main la buku tu belek sana belek sini. Semalam waktu aku jaga dia aku pun tengok-tengok lah buku yang dia baca ni. Bagus lah ada dwi bahasa, ada ejaan rumi, jawi siap ada gambar so budak-budak kecik boleh paham.










Tengok dari luaran macam buku agama islam untuk budak-budak belajar alif ba tak tapi sampai kat Sad tertera gambar dan perkataan Salib. Aku pasti yang buku kanak-kanak ni bukan orang Islam yang buat. Kalau orang islam tak akan letak simbol dan perkataan Salib tu. Aku bukanlah marah kat pengedar dan pencetak buku ni tapi dalam banyak-banyak perkataan kenapa nak jelaskan yang Sad itu adalah Salib.. Banyak lagi perkataan boleh diterangkan.. Rasanya ini agak sensetif bagi aku dan keluarga sebab ianya melibatkan agama.

So aku rasa amat tak sesuailah buku “My Little Board Book – Belajar Jawi” dari syarikat Ladybug ni untuk anak buah aku. Lepas ni terpaksa simpan dan next time sebelum beli kena belek dulu takut ada pekara-pekara yang sensetif ada dalam buku tu. Tapi susah gak pemilik kedai dah siap bungkus dalam plastik. Tak pe lah.. Aku share kat blog aku dulu supaya orang lain tak terbeli buku yang sama. -SumbeR

No comments:

Post a Comment

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC